troublion
  • blog
  • livre

Getting Physical

4/3/2014

 
Somehow, people must interact physically with your project. Always create anew. Don’t copy existing physical interfaces. Be sure your physical interface is adapted to your project.

  • What does people pickup and touch? Can this be made more pleasing?
  • How does this connect to the actions in the project world? Can the connexion be more direct?
  • If you can’t create a custom physical interface, what metaphor are you using when you link the inputs to the project world?
  • How does the physical interface look under Widget?
  • How do people see, hear, and touch the world of the project? Is there a way to include a physical output device that will make the world become more real in people’s imagination?

“An interface is humane if it is responsive to human needs and considerate of human frailties.”

Jef Raskin
See you on Thursday, in the meantime, feel free to share and comment… 

La section commentaire est fermée.
    déconstruire les expériences humaines pour apprendre, comprendre et apporter des solutions.

    Flux RSS

    Archives

    Juin 2020
    Novembre 2017
    Août 2017
    Janvier 2017
    Décembre 2016
    Novembre 2016
    Octobre 2016
    Septembre 2016
    Août 2016
    Décembre 2015
    Novembre 2015
    Octobre 2015
    Septembre 2015
    Août 2015
    Juillet 2015
    Juin 2015
    Mai 2015
    Mars 2015
    Février 2015
    Janvier 2015
    Décembre 2014
    Octobre 2014
    Septembre 2014
    Août 2014
    Juillet 2014
    Juin 2014
    Mai 2014
    Avril 2014
    Mars 2014
    Février 2014
    Janvier 2014
    Décembre 2013
    Novembre 2013
    Octobre 2013
    Septembre 2013
    Août 2013
    Juillet 2013

si tu ne changes rien, rien ne changera.
Copyright © pieyre.ch
  • blog
  • livre